קופי טו גו – תגובת העובדים

נדב

לדף הראשי – פרוייקט 'קופי טו גו'.

בעקבות תשובתה של מנכ"לית קופי טו גו למכתבו של ניתאי, ענתה ליאת יקיר-טמנג, פעילת זכויות עובדים המקורבת למאבק, על טענותיה של המנכ"לית, בשתי תגובות נפרדות. הראשונה:

אז ככה,

ראשית, אתה מוזמן להגיע לסניף ולדבר עם המלצריות ולראות תלושי שכר.
1. הן ממש ממש לא מקבלות 35 ש"ח לשעה, זהו השכר של האחמ"ש.
2. הסיבה המרכזית ליציאה להשבתה היא שההנהלה לא מוכנה לחתום על שום מסמך מחייב והכל בגדר הבנות בע"פ. המלצריות לא מוכנות לחזור לעבודה עד שלא יראו מסמך חתום. קשה לי להאמין שעובדים מאוגדים באיזשהוא מקום עבודה מאוגד היו חוזרים לעבודה בלי הסכם חתום ע"י שני הצדדים.
3. עד היום אף אחד מהמלצרים לא חלם על דמי הבראה, חס וחלילה פנסיה או שעות נוספות הכל פירות של ההתאגדות ובזה צודקת אילנה הנכבדה שמעכשיו הם התחייבו לשלם עפ"י חוק.
4. ההנהלה הסכימה שהטיפים אכן יחולקו מעתה באופן שיוויוני כשטרום המאבק חלוקת הטיפים שימשה כשוט וכלי לשליטה בעובדים. מה שהיא שוכחת לספר זה שהטיפים מעתה יחולקו באופן שיויוני אחרי שהמנהל הסניף יפריש לעצמו ולאחראי המשמרת את חלקם מה שלחלוטין לא מקובל על הבנות ובצדק, הן עובדות קשה עבור הטיפים והכסף הזה שייך להן.

מקווה שעניתי לך כראוי,
אם לא בהחלט הכי טוב שתשמע את הבנות

והתגובה השנייה:

לאחר שיחה עם הבנות להלן הפרטים במלואם:

שכר המלצרים הוא 19.95 לשעה. בלילה ובסופ"ש הפרש השעות הנוספות משולם מהטיפים .
הטיפים נספרים ע"י מנהל הסניף והוא מחלק אותם באופן מאוד לא שיוויוני בין הטבחים (מי שמקורב מקבל יותר) האחמש"ים, המלצרים הוותיקים והמקורבים והשאר (חדשים לא מקבלים כמעט אגורה).
הדרישה של הבנות היא שיהיו נוכחות שהטיפים ייספרו על ידן והן דורשות לחלקו דווקא בין כל עובדי הסניף ולא להנהלה. כלומר הן רוצות לכלול גם את שוטפי הכלים והטבחים הפחות מקורבים שכרגע מקופחים. מי שבצד ההנהלה לא אמור לנגוע בטיפים (אפשר לנחש שהוא ישן שבע בלילה וגם לא קרע את התחת ופרפר משמרת שלמה).

עוד שוכחת גברת אילנה הנכבדה מהחברה עם "האג'נדה החברתית המפוארת שבעד סובלנות והדברות בגובה העיניים" הוא שהיא ושהשותף השני שכרו בריונים למנוע מהעובדים להיות בסניף בזמן השביתה, גייסו אפילו אמסטפים והתנהגו בבריונות ועוד ביקשו מהמשטרה לפנות את הפעילים והעובדים מהשטח והפרו כל זכות שביתה אפשרית.
עוד מאיימת החברה עם האג'נדה החברתית על הבנות בתביעה על הוצאת דיבה ועוד כהנה וכהנה גילויי סובלנות אדירה.

אז חבר'ה בואו לא נתבלבל, תזכרו עם מי יש לנו עסק ואל תיתממו בסדר…..

פנינו לאילנה בדש-וייס על מנת לקבל את תגובתה – נשמח לפרסם אותה אם וכאשר.

2 תגובות »

נדב ב26/10/2007 23:57 תחת כללי

2 Responses to “קופי טו גו – תגובת העובדים”

  1. עומר הגיב:

    יש משהו עובדתי קטן שניתן לבירור. החוק מ-2002 מחייב מעסיק לספק לעובד מסמך המפרט את תנאי העסקתו. או שיש כזה והרשת יכולה להציגו, או שאין.

  2. […] אפשר לקרוא את תגובת המנכ“לית של רשת קופי טו גו, את תגובת העובדים ואת תגובתה הנוספת של המנכ“לית. אותי היא לא שכנעה. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971728 דפים נצפים, 63 היום
319272 ביקורים, 50 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏