ברכותי, אדוני הנשיא אובמה

נתאי

הנשיא אובמה cc flicker by jmtimages

×”× ×©×™× אובמה cc flicker by jmtimages

הזכיה של אובמה בפרס נובל לשלום היא אחת המוצדקות שהיו פה בשנים האחרונות. הוא אומנם רק תשעה וחצי חודשים לתוך כהונתו, אבל הוא כבר כמה שנים לתוך הקמפיין, בו התמודד עם סוגיות מורכבות של גזענות, כמו תקרית הכומר ג'רמייה רייט אותה ניצל כדי לדבר על משקעי המרירות בין הגזעים והצורך להתגבר עליהם.

בניגוד לשחורים אחרים בממשל האמריקאי כמו קולין פאואל וקונדוליסה רייס, אובאמה לא השאיר את זהותו בפתח הבית הלבן, או הצבא. הוא אדם ישר, ואמיץ, שלא עושה הנחות לאיש. הוא יכול לעמוד בקהיר ולדבר על הצורך במהפכה פמיניסטית בעולם הערבי, על הקשר האמיץ של ישראל וארצות הברית, והמחויבות של העולם לישראל אחרי השואה, ומצד שני לדבר על סבלו של העם הפלסטיני ועל זכויותיו. אותו אובמה שעומד בברלין ומדבר על הצורך בהפלת חומות בין עמים, חומות הגזענות.

אחרי בוש, שהיה נשיא של וול סטריט, חברות הכימיקלים והנפט, התאגידים הגדולים, השקרים, הטפשות, האלימות והשחיתות, לאובמה יש קו ישיר אל העם, שאוהב אותו ועובד למענו גם בקמפיין הבחירות שלו וגם בקמפיין האדיר שלו כעת על הרפורמה בבריאות, שכל כך חיונית לעם האמריקאי, שסובל מביטוח בריאות לקוי, יקר, וחלקי ביותר.

"מוזרות דרכי העולם" עיקם את אפו יושב ראש הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, בתגובה על הבחירה שנראתה לו לא במקום. ריבלין צודק. זו אכן בחירה מוזרה. באותו אופן שמוזר שנשיא ארצות הברית יהיה איש שחור, ולא מוזר שיושב ראש הכנסת יהיה גבר, שמרן, שלא עשה מעשה אמיץ וחתרני בחייו. אובאמה שם מראה לפנינו, והטפשות, הבורות והגזענות שמשתקפות בה מוציאות אותנו מדעתנו. ראו את התגובות לידיעה בווינט, וכמה ריר וקצף שופכים המגיבים.

וכל אלו רואה כל ילד אתיופי שיושב בשורה האחרונה בכיתה בתיכון המקיף הדתי בקריית גת, ויש לו מודל להזדהות. גם הוא יום אחד יוכל להיות ברק אובמה, והחברה שלו מהפנימיה של הסוכנות ביבנה תוכל להיות מישל אובמה.

צודקים אלו שאומרים כי אובאמה עוד לא עשה הרבה במישור הממשי. אבל המהפכה התודעתית שהוא השלים היא ענקית. ואני מציע לא לזלזל בתודעה.

כפי שאני רואה את ממשל אובמה, אם הוא לא ירצח חס וחלילה, כפי שקרה לאנשים אמיצים אחרים שניסו לשנות את המציאות סביבם כלינקולן ורבין, אז את עשרת הפרסים הבאים הוא יקבל על מעשיו בעתיד.

ולכל המלגלגים והציניים למיניהם אני אומר: זו בדיוק הסיבה שהוא המנהיג של אמריקה, ולנו יש את ביבי.

12 תגובות »

נתאי ב9/10/2009 17:06 תחת כללי

12 Responses to “ברכותי, אדוני הנשיא אובמה”

  1. ערןב הגיב:

    נראה לי שאפילו אובאמה לא ממש מסכים איתך, ורומז בעדינות לוועדת הפרס שהם קצת הגזימו: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3787620,00.html
    .-= blog האחרון של ערןב ..לא להרוג, לתת מכה בכיס =-.

    • ערןב הגיב:

      וקצת משעשע אותי שיש לך שותף-לדעה בלתי צפוי: בן-דרור ימיני http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/951/888.html?hp=1&loc=33&tmp=8722
      .-= blog האחרון של ערןב ..לא להרוג, לתת מכה בכיס =-.

      • נתאי הגיב:

        הוא אמר מה שאני אמרתי בניסוח קצת יותר מעודן: "אני לא רואה בה הכרה על הישגיי שלי, אלא יותר כאישרור על כך שארצות – הברית מייצגת שאיפות של אנשים בעולם"

        כלומר, על השינוי התודעתי, ולא על השינוי בשטח. מסכים אתו.

        ולגבי המאמר של ימיני גם אתו אני מסכים לרוב הדברים. זה שאובמה הוא לא ההורה שנותן לילד הצרחן (ישראל) כל מה שהוא רוצה, לא הופך אותו להורה גרוע, אלא להפך.

        ולדעתי בטווח הארוך מדיניותו מחזקת את ארצות הברית, אחרי שבוש הביא אותה לשפל המדרגה, מה שכמובן טוב לישראל.

        • ערןב הגיב:

          אני דווקא חושב שזו דרכו לומר "הגזמתם". אבל כצפוי, לא נראה לי שאשכנע אותך. אבל בכל זאת: אני לא יודע מה בדיוק אומרים חוקי הוועדה, אבל כשוועדת הפרס רוצה, היא יודעת להעניק את הפרס לארגונים (למשל האו"ם או הצלב האדום או רופאים ללא גבולות). אם רוצים להעניק את הפרס לארצות הברית, אפשר היה להעניק אותו לא לאדם אלא לארגון אמריקאי. שישברו את הראש למי.

          האם יש תקדים לפרס נובל לשלום שהוענק לא על שינוי בשטח אלא על שינוי תודעתי, חדש יחסית, שטרם ממש נבחן בשטח? לא פלא שמורמות גבות על הבחירה התמוהה להעניק כבר עכשיו את הפרס לאובאמה. כל זה מצטרף לפופולריות העצומה של אובמאה בסקנדינביה, וכבר היה מי שהציע לי את ההסבר שהענקת הפרס היא פרס תנחומים על כך ששיקגו, שאובאמה פעל למען קיום אולימפיידת 2016 בה, לא זכתה.
          .-= blog האחרון של ערןב ..לא להרוג, לתת מכה בכיס =-.

          • נדב הגיב:

            א. אני לא מבין מה ציפית שהוא יגיד. 'לא באמת מגיע לי, אתם מגזימים', נראית לי כמו תגובה מנומסת סטנדרטית להודעה על זכייה בפרס היוקרתי ביותר בעולם. מה עוד אפשר להגיד בסיטואציה הזו?

            ב. שינוי תודעתי – קח את אל גור, ובמידה רבה גם שירין איבאדי.

  2. השורה האחרונה מדוייקת להפליא
    .-= blog האחרון של תומר רזניק ..שמאלנים מניאקים =-.

    • נתאי הגיב:

      תודה תומר, היא גם עצובה מאד לטעמי. החברה הישראלית בקפאון אימה שמרני, השעון מתקתק, ושום דבר טוב לא יצא מזה.

  3. אבים הגיב:

    עדת הפרס סוגרת את קבלת המועמדויות בפברואר ואובמה נכנס לתפקיד בינואר. על איזה שינוי תודעתי מדובר כאן?
    נכון לרגע זה, בוא נבחן את פעילותו של אובמה. מזה"ת: השליח מיטשל נע ונד ללא שום התקדמות, חיילי ארה"ב עדיין נמצאים באפגניסטן ומתחיל טפטוף עדין של כוונות כלפי אירן. איפה המעשים? לעמוד ולנאום מול הפרלמנט המצרי, כאשר מצרים תלויה בתקציבים אמריקאים זו חוכמה קטנה מאוד.

    הענקת הפרס לאובמה היא הזנייה של יוקרת הפרס.

  4. […] ההודעה ×›×™ נשיא ארה"ב הוא הזוכה בפרס נובל לשלום: נתאי חושב שהפרס הוענק לאובמה בצדק, למרות שהוא עוד לא עשה הרבה […]

  5. ממתיק יומי הגיב:

    אני מהראשונים שרוצים שאובאמה יזכה להגשים את ההבטחות הגלומות בו. למרות זאת, קבלת הפרס עכשיו יש בה מעין חישוק אשר יעמיד בסימן שאלה (לדעתי) כל פעולה יונית של אובאמה בעתיד.

    מלבד זאת, ישנם אנשים ראויים יותר לדעתי לקבלת הפרס, לפחות על פי מעשיהם בעבר; חלקם (פיט סיגר מישהו?) אולי לא יזכה להתמודד על הפרס בשנה הבאה.

  6. נתאי הגיב:

    אובמה יושב בבית הלבן בזכות ולא בחסד. הפרס לא יכול להלקח ממנו. לכן אין כל קשר למעשיו בעתיד.
    לגבי ראויים יותר – ייתכן, אבל זו בדיוק מהות עבודתה של וועדת הפרס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971737 דפים נצפים, 63 היום
319281 ביקורים, 51 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏