בתפוז לא שמעו על הזנב הארוך

נדב

תפוז החליטו לחלק כסף לבלוגרים שלהם. על פניו ×–×” נשמע נפלא – אם מחלקים לנו כסף, לא ניקח?

בפועל, חשבון פשוט מראה שהסכומים די מגוחכים. תפוז מחלקים 8 שקלים לכל 1,000 כניסות, ומאפשרים לקבל צ`ק כשהסכום עובר את 80 השקלים, כלומר – מקבלים כסף על כל 10,000 כניסות.

אם אני מסתכל על עצמי, כעל בעל בלוג פופולרי יחסית – החודש, שהיה חודש מוצלח מבחינת תנועה בבלוג (ורק מבחינת תנועה בבלוג), קיבלתי 5,000 כניסות (כאלף מתוכן בגלל שהגעתי לעמוד הבית של תפוז – תענוג שאני לא זוכה לו פעם בחודש). אם × × ×™×— שמדובר בחודש ממוצע – וזה לא – אני אקבל 80 ש"×— פעם בחודשיים. Nothing to write home about. ואני, להזכירכם, בלוג פופולרי יחסית. בבדיקה אקראית שערכתי על כמה עשרות בלוגים שנרשמו בערך מתי שבלוג ×–×” נרשם, מצאתי רק אחד חוץ ממני שעבר את סף 1,000 הכניסות, ואני היחיד שעבר את סף ×”-10,000 – להזכירכם, הסף המזכה בתשלום כלשהו.

מה שמראה שבתפוז לא הפנימו את מושג הזנב הארוך. הזנב הארוך, למי שלא מכיר, הוא מושג שבא לתאר את המודל העסקי של הבלוגוספירה. לפי המודל ×”×–×”, מי שחשוב בבלוגוספירה ×–×” לא כל מיני ולווטים ומאבדי תמלילים עם אלפי כניסות ביום – מי שחשוב ×–×” אלפי (בישראל) או מליוני (בעולם) הגולשים שפותחים בלוג בשביל החברים שלהם ומקבלים כמה מאות, או כמה אלפי, כניסות לכל אורך ×—×™×™ הבלוג. רוב האנשים, לפי המודל ×”×–×”, לא מכירים בכלל את ולווט. רוב האנשים מבקרים בזנב הארוך של הבלוגים עם מעט הכניסות. 1000 בלוגים עם 10 כניסות ביום כל אחד מייצרים מספר כפול של כניסות מולווט אחת עם 5,000 (אם לזרוק סתם מספר) כניסות. מכיוון שתפוז מחפשים כניסות, ×›×™ הם רוצים להגדיל הכנסות מפרסומות – הם צריכים לעודד את מי שיש ל 100 כניסות לעלות ל-200, או את מי שאין לו בלוג ויש לו פוטנציאל של 100 כניסות – לפתוח דווקא אצלם. את ×–×” הם לא יעשו עם תשלום עבור כל 10,000 כניסות.

אז מה היו יכולים החברים הטובים בתפוז לעשות? להשקיע את אותו הכסף בבלוגיה. לדאוג לעוד אפשרויות עיצוב. לדאוג לסטטיסטיקות נורמליות. rss לתגובות היה יכול להיות נחמד. אולי מנגנון פינגבקים שעובד.
כרגע הבלוגיה הישראלית נמצאת במצב האבסורדי-משהו שהבלוגיה המובילה, מבחינת תכונות ויכולות טכניות, היא זו שלא עומד מאחוריה אף גוף מסחרי גדול – בלוגלי, כשתפוז וישרא משתרכים מאחורה. אם תפוז רוצים לשכנע את הגולשים לפתוח בלוג דווקא אצלם, כדאי שיתחילו להשקיע בהצעות שיהיו אטרקטיביות לגולשים האלה, ולא בחלומות רחוקים שמעטים יזכו לטעום מהם.

11 Responses to “בתפוז לא שמעו על הזנב הארוך”

  1. 1איש המאה הגיב:

    תשמע אחי
    אתה צודק

    • felagund הגיב:

      תודה 🙂
      אני דווקא לא חושד מדי בקונספירציות – אני באמת חושב שתפוז ניסו למצוא את הדרך למשוך קוראים וצפיות, ודווקא בחרו לשתף בהכנסות את יוצרי התוכן – שזה יפה.

  2. ירדן הגיב:

    קצת מפתיע
    "מצב האבסורדי-משהו שהבלוגיה המובילה, מבחינת תכונות ויכולות טכניות, היא זו שלא עומד מאחוריה אף גוף מסחרי גדול" – קצת מוזר לשמוע את ×–×” מסוציאל-דמוקרט.

    • felagund הגיב:

      ועדיין, זה קצת מפתיע
      אתה צודק – במובן ×–×” שגם מאחורי שפת התכנות הנפוצה בשרתים (php), או מאחורי האנציקלופדיה הטובה ביותר אונליין לא עומד גוף מסחרי גדול.

  3. ערן בילינסקי הגיב:

    למה לא זנב ארוך?
    לא כל כך הבנתי מדוע אתה טוען נגדם ומציע את שאתה מציע, בהקשר של הזנב הארוך.

    • felagund הגיב:

      האישיו הוא בכל מקרה הבלוגרים
      גם פונקציות לניהול בלוג וגם תשלום על כניסות – שניהם פונים לבלוגרים ולא לקוראים.

  4. […] תגובות אחרונות felagund על הפוסט בתפוז לא שמעו על הזנב הארוךערן בילינסקי על הפוסט בתפוז לא שמעו על הזנב הארוךfelagund על הפוסט בתפוז לא שמעו על הזנב הארוךfelagund על הפוסט בתפוז לא שמעו על הזנב הארוךירדן על הפוסט בתפוז לא שמעו על הזנב הארוך […]

  5. […] רגע לפני שנטש את תפוז הסביר נדב פרץ למה לדעתו שיטת התשלום של תפוז לבלוגרים עומדת בסתירה למושג הזנב הארוך. מכל מיני סיבות לקח לי קצת זמן לנסח תגובה לטענה הזו. […]

  6. אלעד הגיב:

    תודה על המחמאה לבלוגלי 🙂

    לא הכרתי את נושא 80 השקלים (10,000 כניסות). האם אתה חושב שעבור סכומים כאלו, כולל גם מפרסומות של גוגל, אנשים יכתבו בלוגים. לדעתי לא. מי שרוצה להרוויח כסף מפרסומות צריך תנועה והמון – ×–×” כמעט לא קיים בבלוגים שלא מוקמים למטרה ספציפית זו.

    • ×–×” פחות או יותר מה שאני אומר.
      אם היום מישהו ישאל אותי איפה לפתוח בלוג – בהנחה שאין לו את הידע ואת הרצון להשקיע הדרושים לשרת עצמאי – אגיד לו שאין טעם להתחשב בסכומים המגוחכים שמציעים תפוז ועדיף לפתוח בבלוגלי, בגלל הממשק העדיף בהרבה.

      לכן אני טוען שתפוז היו צריכים להשקיע את הכסף ×”×–×” בשיפור ממשק הבלוגיה שלהם. למעשה, כאן מתגלה העדיפות של הקוד הפתוח – תפוז היו צריכים לפרמט את המחשבים שמותקנת עליהם הבלוגיה, להתקין מערכת בלוגים פתוחה (לאו דווקא וורדפרס – יש עוד אפשרויות) ולהשקיע את הכסף של התשלום לבלוגרים בתרגום של כמה שיותר תוספים.

  7. […] מאוד התרשמתי כשהושק שמה!, בגלל שזה בדיוק מה שצריך במקום כמו הבלוגוספירה – משהו שיברור את הפנינים מרעש הרקע. האגרגטורים הציבוריים עושים את ×–×” ברמת הבלוג, אבל זו לא רזולוציה מספיק טובה – גם לכותבים גרועים יש יציאות מוצלחות מאוד (×¢“×¢ הזנב הארוך) וגם לכותבים טובים יש נפילות. שמה! נראה כמו הפתרון הנכון – צוות עורכים לבלוגוספירה, אם תרצו. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

973065 דפים נצפים, 54 היום
320003 ביקורים, 38 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏