גם אני פינגווין

נדב

גם הוא פינגוויןאת הפוסט הזה (וכדי לקלקל את הדרמטיזציה, גם את השניים הקודמים) אני כותב מעל אובונטו דאפר דרייק 6.0.6. כן, התקנתי לינוקס.

הנסיון שלי עם תוכנות קוד פתוח ×”×™×” אמביוולנטי – התקנתי שוא"ש עוד לפני שזה ×”×™×” כל-כך פופולארי (בימים שבהם לקרוא אתר עברי בשוא"ש ×”×™×” חלום), ונהניתי מהרגע הראשון. אופן אופיס, לעומת זאת, התקנתי (גרסא 1 נקודה משהו) וגיליתי שכל מסמכי הוורד שלי מתחרבשים כשאני פותח אותם. בצירוף עם ×–×” שלשלוח משהו למישהו הפך להיות סיוט, ולזה שכל מיומנויות האקסל שלי הלכו לפח, גרמו לי לנטוש אותו די מהר – ולא חזרתי, למרות שהבנתי שגרסא 2 הרבה יותר ידידותית לעברית.

עקב הנסיון האמביוולנטי, תמיד היה ברור לי שאני ארצה מתישהו לנסות גם לינוקס. זה התחיל לפני שנה בערך, בנסיון כושל להתקין מנדריבה, שנגמר בטלפונים זועמים לבזק בינלאומי וחיפושים קדחתניים בפורומי לינוקס נידחים, שבסופם נשארתי בלי אינטרנט.
הסיבוב השני, שהתחיל בערך לפני חודש, לא ×”×™×” הרבה יותר פשוט – אבל הפעם דווקא בגלל החלונות. ×–×” התחיל ממחשב שהחליט להכבות דווקא באמצע ההרצה של פרטישן מג`יק, דבר שדפק את הבוט סקטור באופן כל כך סופני, שהייתי חייב לפרמט למרות שכל המידע עדיין ×”×™×” על הכונן. גם אחר כך ×”XP לא אהב את הרעיון שנגמר לו המונופול בכונן, ועשה הרבה פרצופים – אבל בסוף ניצחנו אותו.

אני חייב להודות שלהחליף מערכת הפעלה ×–×” משונה. הקטע ×”×›×™ מוזר ×”×™×” כשהייתי צריך תוכנה (ftp) ועשיתי מה שכל משתמש ווינדוז עושה – רצתי לחפש בגוגל. לא מצאתי כלום, וגם את מה שמצאתי לא הצלחתי להתקין – עד שגיליתי שכשאומרים "הוספה-הסרה של תוכניות" בלינוקסאית, מתכוונים באמת גם להוספה, ולא רק להסרה כמו בחלונאית, ושהתקנה הופכת להיות תענוג פשוט להפליא (כל עוד לא מתחכמים ומנסים להתקין דברים שלא נתמכים). גם לא להכיר את השטויות הקטנות של המערכת ×–×” מרגיז – שעות חיפשתי איפה מסדרים את שומר המסך, וכמובן שלא עלה בדעתי לחפש ב"מערכת=>הגדרות"…

אבל בסך הכול, הולך יופי, חוץ מכמה דברים מעצבנים – התמיכה המחורבנת בפלאש והיעדר עורך ×”PHP החביב עלי, בעיקר. בכל אופן,  ×”-XP עדיין בברירת המחדל של ×”BOOT.

2 תגובות »

נדב ב26/11/2006 23:20 תחת טכניים

2 Responses to “גם אני פינגווין”

  1. ירדן הגיב:

    בערך באותו מצב
    גם כן ניסיתי לפני איזה שנה והיו לי בעיות (אבל אחרות – המנדריבה לא קראה את המקלדת שלי אז לא יכולתי להתקין.. או משהו ×›×–×”). בכל אופן התקנתי את אובנטו לפני חודש בערך ואז הצלחתי להסתדר בערך אלה שבשבילי להסתדר ×–×” אומר שקודם כל אני אצליח להתמקם היטב ×›×›×” שכל מה שעובד לי בוינדוס יעבוד לי בלינוקס. זאת אומרת – אני אשתמש באלטרנטיבות בכל מה שקשור לתוכנות אבל משחקים הרי לא רצים בלי wine ואז עם ההתקנה שלו ושל עוד תוכנות שצריך להוסיף, ×›×™ מערכת התקנות לא מוגדרת בברירת מחדל להתקנה של תוכנות קוד סגור, ×”×™×” בלאגן. מעבר לזה רציתי לסדר לי dual display כמו שיש לי בוינדוס.

  2. felagund הגיב:

    אני ניסחתי את זה אחרת לעצמי
    כשיש לך מערכת הפעלה אחת, אתה לומד איך לעשות דברים – ×›×™ אין ברירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971700 דפים נצפים, 55 היום
319252 ביקורים, 44 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏