ההומואים כקורבן של חברה משובררת
× ×“×‘
חוקרי החברה ×”×‘×™×§×¨×•×ª×™×™× ×ž×¡×›×™×ž×™× ×©×—×œ בישר×ל תהליך של שברור של זהויות חברתיות בשלושת ×”×¢×©×•×¨×™× ×”××—×¨×•× ×™×:"(הטיעון ×”×–×” מופיע בהרחבה ×צל פלד ושפיר, 'מיהו ישר×לי', למי ×©×ž×ª×¢× ×™×™×Ÿ)":. עד ×©× ×•×ª ×”-70, קבוצת ×”×חוס"לי×:"(××©×›× ×–×™×, ×—×™×œ×•× ×™×, ותיקי×, סוצי×ליסטי×, ל×ומיי×)":, כמו ×©×§×™×ž×¨×œ×™× ×’ ×§×¨× ×œ×”×, הייתה קבוצה ×”×’×ž×•× ×™×ª, הובילה ×ת החברה הישר×לית והכתיבה ×ת ×”× ×¨×טיב הישר×לי.
מ××– ×©× ×•×ª ×”-70 וה-80, הקבוצה הזו ×©×™× ×ª×” פוזיציה. מקבוצה ×”×’×ž×•× ×™×ª ומובילה ×”×™× ×”×¤×›×” להיות עוד קבוצה ב×וסף הקבוצות המתחרות ×©× ×§×¨× ×”×—×‘×¨×” הישר×לית. ×–×” ×œ× ×ומר ×©×”×™× ×יבדה ×ת כל כוחה – מהרבה ×‘×—×™× ×•×ª, ×”×™× ×¢×“×™×™×Ÿ הקבוצה החזקה ביותר (למשל, בתחומי התרבות, התקשורת והמשפט).
במקביל, הקבוצה הזו עברה ×©×™× ×•×™×™× ×¨×‘×™×. ×ת ×”×©×™× ×•×™ המרכזי ×פשר לת×ר כמעבר מסוצי××œ×™×–× ×œ×œ×™×‘×¨×œ×™×–× – הסוצי××œ×™×–× ×יבד ×ת תפקידו ×›×’×•×¨× ×”×ž×חד ×ת חברי הקבוצה, ובמקומו × ×›× ×¡ בתפקיד ×–×” הליברליז×, ×‘×ž×•×‘× ×• ×”×מריק××™ (קרי, תמיכה בזכויות ××“× ×•×œ×ו ×“×•×•×§× ×¢×ž×“×” כלכלית). מה שמ×חד ×ת מצביעי מרצ, ×©×™× ×•×™ וקדימה – מפלגות שמייצגות ×ת הציבור ×”×–×” – ×”×•× ×œ× ×¢×ž×“×” ביחס לכלכלה, ××œ× ×¢×ž×“×” ביחס לזכויות ×ד×, ×•×›× ×’×–×¨×ª ×ž×ž× ×”, ×‘×§×•×•×™× ×›×œ×œ×™×™×, ×’× ×¢×ž×“×” כלפי היחס ×œ×¤×œ×¡×˜×™× ××™×.
×בל עמדה זו ××™× ×” עמדה ליברלית-××•× ×™×‘×¨×¡×œ×™×¡×˜×™×ª קל×סית. מכיוון שעמדה זו עוצבה במצי×ות של מ×בק בין קבוצות על ×”×’×ž×•× ×™×”, ×”×™× ×¢×•×¦×‘×” ×ל מול קבוצות ×חרות, ובעיקר מול שתי קבוצות – הקבוצה החרדית והקבוצה ×”×ž×ª× ×—×œ×™×ª-כיפות-סרוגות. וכיוון שכך, ×”×¢×¨×›×™× ×©×”×•×“×’×©×• היו ×¢×¨×›×™× ×©×¢×ž×“×• ×‘× ×™×’×•×“ לערכיהן של שתי הקבוצות הללו – ומצד ×©× ×™, כמובן, בלי לערער על ×”×ž×›× ×” המשותף ×”×¦×™×•× ×™, המבוסס על הכרה של כל ×”×ž×©×ª×ª×¤×™× ×‘×ž×©×—×§ בשמירה על יהדותה של ×”×ž×“×™× ×”.
כך × ×•×¦×¨ ×›×ן מ×בק-×¡×›×•× ×פס בין קבוצות על לגיטימציה ועל שליטה. כך תמכו ×¨×‘×™× ×ž×‘× ×™ קבוצה זו ×‘×”×ª× ×ª×§×•×ª, מתוך ידיעה שזו ×œ× ×ª×•×‘×™×œ ×œ×©×œ×•× ×ו לשקט – ×בל תפגע ×‘×ž×ª× ×—×œ×™×; וכך ×’× ×”×ž××‘×§×™× ×©×œ ×”×—×™×œ×•× ×™× ×ž×•×œ ×”×—×¨×“×™× ×ž×ª×¨×—×©×™× ×‘×ž×§×•×ž×•×ª ×©×‘×”× ×¦×“ ×חד מצליח לדרוך בטריטוריה של ×”×©× ×™ (לסגור ×ת ×—× ×™×•×Ÿ ×¡×¤×¨× ×ו לפתוח ×—× ×•×™×•×ª של חמץ בפסח), ×•×œ× ×œ×—×™× × ×”×ž××‘×§×™× ×”×לו התמקדו בירושלי×.
המ×בק ×”×–×” × ×¢×¨×š ×’× ×‘×ª×—×•× ×”× ×˜×™×™×” ×”×ž×™× ×™×ª, סביב ההומוסקסו×ליות. ×בל ×›×ן ×”×•× ×§×™×‘×œ ×ª×¤× ×™×ª – ×ž×©×•× ×©×”×ž×בק על ההומוסקסו×ליוּת ×”×•× ×œ× ×ž×בק ×¢×§×¨×•× ×™ על זכויות של קבוצת הרוב – כמו המ×בק על חוק החמץ – ××œ× ×ž×בק שמערב בתוכו ×’× ×§×‘×•×¦×” שלישית, הקבוצה של ההומו××™× ×¢×¦×ž×. והקבוצה הזו × ×ž×¦×ת בפוזיציה בעייתית – מצד ×חד, ×”×™× ×§×‘×•×¦×” מוחלשת מ×וד; מצד ×©× ×™, ×”×™× × ×ª×¤×¡×ª כחלק מקבוצת הרוב החזקה:"(למרות שכמובן יש הומו××™× ×¨×‘×™× ×©××™× × ×©×™×™×›×™× ×œ×§×‘×•×¦×ª ×”×חוס"לי×-לשעבר)":. התוצ××” ×”×™× ×©×”×—×¨×“×™× ×•×”×¡×¨×•×’×™× ×¨×•××™× ×”×ª×§×¤×” על הקבוצה הזו כהתקפה על ×”×חוס"לי×-לשעבר; ×לו, מציד×, × ×–×¢×§×™× ×œ×”×’×Ÿ על ההומוסקסו×ליוּת – ×בל ×œ× ×‘×מת ×כפת ×œ×”× ×ž×”×”×•×ž×•××™× (ולכן ×”× ×§×‘×•×¦×” מוחלשת):"(×× ×™ ×ומר ×›×ן הומו××™× ×•×ž×ª×›×•×•×Ÿ להט"ב – מתוך × ×¡×™×•×Ÿ לשמר ×ת השיח של הקבוצה ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª, שממש ×œ× ×ž×•×“×¢×ª ל××‘×—× ×•×ª ×”×לו)":.
מה ההבדל בין ×”×”×’× ×” על ההומוסקסו×ליוּת לבין ×”×’× ×” על ההומו××™×?
×”×’× ×” על ההומוסקסו×ליוּת מתרחשת במישור הציבורי. המשמעות שלה ×”×™× ×¦×ž×¦×•× ×©×œ ×פליות גלויות על רקע × ×˜×™×™×” ×ž×™× ×™×ª. ×ž×‘×—×™× ×ª החקיקה, ישר×ל × ×•×ª× ×ª ×œ× ×ž×¢×˜ זכויות לזוגות חד-×ž×™× ×™×™×. ×× ×—× ×• עדיין ×œ× ×”×•×œ× ×“, ×בל המעמד של '×™×“×•×¢×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨', וההחלה שלו על זוגות חד-×ž×™× ×™×™×, מ×פשר לזוגות ×›×לה ×œ×”× ×•×ª ×ž×œ× ×ž×¢×˜ זכויות של זוגות × ×©×•××™×. ×’× ×”×™×™×¦×•×’ הפומבי של קהילת הלהט"ב – למרות ×©×”×•× ×¨×—×•×§ מ×וד מלהיות ×ž×•×©×œ× – משתפר בצורה מתמדת ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª (×¢"×¢ ×וחובסקי ×•×“× ×” ××™× ×˜×¨× ×©×™×•× ×œ בשי×ו של הפריי×-טיי×). כד××™ ×œ×©×™× ×œ×‘ להקבלה בין ההתקדמות הזו לבין ×”×ª×—×•×ž×™× ×©×ž× ×™×ª×™ ×§×•×“× ×›×ª×—×•×ž×™× ×©×‘×”× × ×©×ž×¨×ª השמירה של ×”×חוס"לי×-לשעבר.
×‘×ª×—×•× ×”×–×” ×ž×ª×§×™×™× ×ž×בק עיקש בין ש"ס לבין ש×ר ×”×¢×•×œ× – ××ž× × ×©"ס מרשה לעצמה לערער על הלגיטימיות של ההומוסקסו×ליוּת, ×בל כד××™ ×œ×©×™× ×œ×‘ שלצדה ×¢×•×ž×“×™× ×¨×§ מטורפי הימין ×”×§×™×¦×•× ×™. כל ×”×’×•×¨×ž×™× ×”×—×™×œ×•× ×™×™× – מחד"ש ועד ביבי וליברמן – ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×’×™×“×• מילה ×›× ×’×“ הומוסקסו×ליוּת, מכיוון שזו מערערת על ×”×’×“×¨×ª× ×”×¢×¦×ž×™×ª כליברלי×.
לעומת ×–×ת, ×”×”×’× ×” על ההומו××™× ×œ× ×ž×ª×¨×—×©×ª במישור הציבורי-×”×רצי, במובן ×”×–×” שהתקפה פיזית על הומו יחיד חייבת לקחת חלק בדיון הציבורי. לכן, כל מה שקורה מתחת לרד×ר של התקשורת – השימוש ×”×›×”-תכוף במילה 'הומו' כביטוי ×’× ××™ (כמובן, ×œ× ×‘×˜×œ×•×•×™×–×™×”!), ×לימות ×ž×–×“×ž× ×ª כלפי זוגות חד-×ž×™× ×™×™× ×‘×¨×—×•×‘, ×פלייה בוטה של הומו××™× ×‘×ž×§×•×ž×•×ª עבודה וכו' – כל ×לה ×”×•×¤×›×™× ×œ× ×•×Ÿ-×ישיו, מכיוון ×©×”× ×œ× ×ž××™×™×ž×™× ×¢×œ ×”×פשרות של הקבוצה החזקה להגדיר ×ת עצמה כליברלית. מה ש×× ×—× ×• ×œ× ×©×•×ž×¢×™× ×¢×œ×™×•, ×œ× ×§×™×™× – לפחות ×ž×‘×—×™× ×ª הלגיטימציה הציבורית ×©×œ× ×•.
ומתי מתחילה הבעיה? כשה××™×¨×•×¢×™× ×”×לימי×, שמ××™×™×ž×™× ×¢×œ הומו××™× ×›×¤×¨×˜×™×, ×ž×’×™×¢×™× ×œ×¨×ž×” שבה ×”× ×ž××™×™×ž×™× ×’× ×¢×œ ההומוסקסו×ליוּת כמ×פיין של הליברליות הישר×לית. ×”×“×•×’×ž× ×”×‘×•×œ×˜×ª הקודמת ×”×™×, כמובן, מצעד ×”×’×ווה בירושלי×. כשהפגיעה בהומו××™× ×”×ª×¨×—×©×” ×‘×ž×§×•× ×©×ž×’×“×™×¨ ×’× ×ת ההומוסקסו×ליות – קבוצת הרוב התגייסה לעמוד לצד ההומו××™×, ולספק ×œ×”× ×”×’× ×” (תקשורתית, ובעקבות כך ×’× ×ž×©×˜×¨×ª×™×ª). המ×בק ×œ× ×”×™×” פשוט, וכמעט × ×›×©×œ ×‘×¤×¢×ž×™× ×”×¨××©×•× ×•×ª – ×בל בסופו של דבר ×”×¡×ª×™×™× ×‘× ×¦×—×•×Ÿ.
× ×“×ž×” שעכשיו, ×”×©× ×™×•×ª הזו התפוצצה בפרצוף של ×›×•×œ× ×•. הרוצח במרכז ×”×גודה פוצץ ×ת ×”××‘×—× ×” בין התפיסה הציבורית של הומוסקסו×ליות לבין ×”×לימות כלפי להט"ב, ×›×©×”×‘×™× ×ת ×”×לימות הזו לרמה ש××™ ×פשר ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×ž× ×”. הש×לה ×”×™× ×”×× ×”×¦×™×‘×•×¨×™× ×”'ליברליי×' בישר×ל יצליחו ל×חות ×ת התפיסה הזו חזרה – להמשיך ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×לימות כלפי להט"ב, במקביל ×œ×”×’× ×” על ההומוסקסו×ליות – ×ו שהתוצר החיובי של ×”×ירוע ×”× ×•×¨× ×”×–×” ×™×”×™×” שה×לימות – וש×ר התופעות של הפגיעה ב×× ×©×™ הקהילה ב×ופן ×¤×¨×˜× ×™ ול×-ציבורי – יקבלו ×ת הכיסוי התקשורתי הר×וי, ויוקעו כחוסר ליברליות ×’× ×”×. × ×¨××” שזה מתחיל לקרות – ×בל יש סיכוי טוב שזה ×פטר-×פקט של הטבח, ×©×™×¢×œ× ×חר כך.
× ×“×‘ ב5/08/2009 15:48 תחת חברה בישר×ל
×–×” ×”× ×™×ª×•×— שהכי ×הבתי עד עכשיו.
×–×” ×’× ×ž×¡×ª×“×¨ לי ×¢× ×”×ª×’×•×‘×•×ª של חברי המפלגות ×”×©×•× ×•×ª ×©×¨×•×¦×™× ×œ× ×ª×§ ×ת מסרי ×”×©× ××” וחוסר הלגיטימיות מהרצח.
בכל מצב ×× ×™ מ×מין ×©×‘×¤×¢× ×”×‘××” ש××™×–×” שר יחשוב לזרוק ××™×–×” משפט על הומו××™×, ×”×•× ×™×—×©×•×‘ עוד פע×.
כל מילה בסלע, מצטרף לירדן.
.-= blog ×”×חרון של ×–×™×’×ž×•× ×“ ..‫כך תִפְתח ×ת הפוסט ×”×‘× ×©×œ×šâ€¬ =-.
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ש×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×œ×”×¤×¨×“×” ש×תה עושה בין ההומוסקסו×ליות להומו××™×, שעל הומוסקסו×ליות ×ž×’×™× ×™× ×•×¢×œ הומו××™× ×œ×. ×ו, ×× ×™ ×× ×¡×” לדייק יותר: יש ציבור מ×ד קטן שמגן על ההומוסקסו×ליות, והרוב מפגין הסכמה שקטה. יכול להיות שזה מה ש×תה ×ומר, ויכול להיות של×. ×œ× ×‘×”× ×ª×™ מי ×תה בדיוק טוען שמגן על ההומוסקסו×ליות.
×”× ×” כמה דוגמ×ות.
ר×שית, ההכרה במעמד של ×™×“×•×¢×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨ ×’× ×œ×”×•×ž×•××™×, והשווין ב×ופן כללי, × ×¨××” ×©× ×’×¨× ×‘×ž×™×“×” רבה ×¢"×™ בג"צ. לפחות ×”×™×” לי ×¨×•×©× ×›×–×”. יותר מדויק ×™×”×™×” לומר שהיו בקרב הרשויות ליברלי×, והיו ×©×ž×¨× ×™×, ובג"צ דחף ×ת ×”×œ×™×‘×¨×œ×™× ×œ× ×™×¦×—×•×Ÿ. ×©× ×™×ª, ההשתלבות של הומו××™× ×‘×ª×§×©×•×¨×ª: בתקשורת × ×¨××” שיש ×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª לליברלי×. ×בל ×–×” ×œ× × ×¨××” ×©×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×”×™×©×¨×לי בהכרח × ×¢×ž×“ מ×חורי הלהט"בי×. לפחות ×œ× ×¨×יתי עדויות לזה.
×× ×™ ×œ× ×“×™×‘×¨×ª×™ על רוב ומיעוט, ××œ× ×¢×œ כוח של קבוצות. בג"צ ×–×” ×“×•×’×ž× × ×¤×œ××” לכוח של קבוצה, ×©×œ× ×§×©×•×¨ ×“×•×§× ×œ×¨×•×‘\מיעוט.
×בל ×“×•×•×§× ×‘×¢× ×™×™× ×™ ×™×“×•×¢×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨, ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×œ×ו ×“×•×•×§× ×‘×’"צ. הרבה מהזכויות שהולכות ×œ×™×“×•×¢×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨ בישר×ל מגיעות ×“×•×•×§× ×ž×”×›× ×¡×ª – ישר×ל ×”×™× ×חת ×”×ž×“×™× ×•×ª שבהן מעמד ×”×™×“×•×¢×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨ ×”×•× ×”×˜×•×‘ ביותר (×¢× ×›×™ ההכרה בזוגות חד ×ž×™× ×™×™× ×›×™×“×•×¢×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨ ×”×™× ×‘×¢×™×§×¨×” עבודה של בג"צ).
לגבי התקשורת – תש×ל ×ת עצמך בכמה מקומות – ×©×”× ×œ× ×ª×œ-×ביב – יכולה ×œ×”×ª×§×™×™× ×¤×¢×™×œ×•×ª כלשהי ×©×©× ×™×™× ×ž×”×ž×•×‘×™×œ×™× ×©×œ×” ×”× ×”×•×ž×• ×•×˜×¨× ×¡×™×ª, כמו בכוכב × ×•×œ×“. ברוב המקומות ×–×” פשוט בלתי × ×ª×¤×¡ (בעיקר ×”×˜×¨× ×¡×™×ª)
×כן, בתקשורת יש ייצוג × ×›×‘×“ להומו××™×. ×בל ×”×× ×–×” × ×•×‘×¢ מ, ×ו ×ž×™×ª×¨×’× ×œ, כוח ציבורי. ×”×× ×ž×™×©×”×• הזכיר ×פילו ×¤×¢× ×חת בכוכב × ×•×œ×“ ×ת היותה של ×“× ×” ××™× ×˜×¨× ×©×™×•× ×œ לסבית ×ו ×ת היותו של גל ×וחובסקי הומו? ×”× ×œ×”×˜"בי מחמד.
×œ× ×˜×¢× ×ª×™ שלתקשורת יש כוח בציבור*, ××œ× ×©×œ×§×‘×•×¦×ª ×”×œ×™×‘×¨×œ×™× ×™×© כוח בתקשורת.
* למרות ש×× ×™ מ×מין שזה × ×›×•×Ÿ, ×•×©×œ× ×•×›×—×•×ª של ×“× ×” ××™× ×˜×¨× ×©×™×•× ×œ ושל ×וחובסקי בכוכב × ×•×œ×“ יש השפעה, ×ž×¢×¦× ×–×” ×©×”× ×”×•×ž×• ×•×˜×¨× ×¡×™×ª** מחוץ ל×רון. ×תה יודע כמה ×× ×©×™× ×™×© ×©×“× ×” ××™× ×˜×¨× ×©×™×•× ×œ ×”×™× ×”×˜×¨× ×¡×™×ª הר××©×•× ×” ×©×”× ×¨×ו? ש×וחובסקי ×”×•× ×”×”×•×ž×• הר×שון ×©×”× ×¨×ו ×©× ×ž×¦× ×‘×¢×ž×“×ª סמכות?
**×˜×¨× ×¡×™×ª, ×œ× ×œ×¡×‘×™×ª.
× ×“×‘, תודה רבה על הפוסט. למיטב ידיעתי זהו הדיון הר×שון ברשת מ××– הטבח ×שר מציג ×ת ש×לת ההומופוביה בהקשר הרחב של מ×בק פוליטי-חברתי בין קבוצות הכוח בחברה הישר×לית.
×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ ×¢× ×”××‘×—× ×” ×›×™ יש לר×ות ×ת ×”×”×’× ×” החוקתית על ההומוסקסו×ליות כחלק ממ×בק ×—×™×œ×•× ×™-דתי (×× ×œ×”×¦×™×’ סכימה קצת גסה יותר מזו ש×תה הצגת), ו×× ×™ חושב שיש להוסיף שב×ותו ×ופן ×’× ×¦×¨×™×š לר×ות ×ת ההומופוביה במגזר החרדי: ×œ× ×›×©× ××” דתית-שורשית בלבד, ××œ× ×›×©× ××” בעלת בסיס פוליטי, כחלק מהמ×בק הפוליטי-חברתי של החרדי×. כתבתי על כך בקצרה בתחילת השבוע, ברשימה שהתפרסמה בבלוג של מתי שמו×לוף:
http://www.notes.co.il/mati/59122.asp
×¢× ×–×ת, ×× ×™ חושב שצריך לומר ×“×‘×¨×™× × ×—×¨×¦×™× ×™×•×ª×¨ ×‘× ×•×’×¢ להומופוביה בקרב המגזר ×”×—×™×œ×•× ×™-ל×ומי (×ו ×חוסלי). ×’× ×‘×ž×’×–×¨ ×–×” שורה הומופוביה ×קטיבית ו×לימה, ×•×œ× × ×™×ª×Ÿ לת×ר ×ותה רק ×›×דישות כלפי גילויי ×לימות × ×’×“ להט"×‘×™× ×›×¤×¨×˜×™×. ×× ×™ מזמין ×ת כל מי שיש לו חמש דקות ×¤× ×•×™×•×ª, להריץ חיפוש על תקיפות הומוסקסו××œ×™× ×‘×רבע ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª, ×ו ×œ×”×™×›× ×¡ למדור "הומופוביה ודומיה" ב×תר תהילה ×•×œ×§×¨×•× ×ž×¢×˜ עדויות של × ×•×¢×¨ להט"בי מצי×ות ×—×™×™× ×§×©×” של התעללות, הדרה והשפלה (רוב העדויות לקוחות מלהט"×‘×™× ×—×™×œ×•× ×™×™×).
http://www.tehila.org.il/
כמובן, ×פשר לחלוק על ההסבר הכללי ש×× ×™ מציע לתופעת ההומופוביה כתופעה חוצת ×ž×’×–×¨×™× (×× ×™ חושב שיש קשר הדוק, כמעט ×˜×¨× ×¡-היסטורי, בין ×ž×™×œ×™×˜×¨×™×–× ×•×‘×™×Ÿ הומופוביה. ×ž×™×œ×™×˜×¨×™×–× ×”×•× ×›×ž×•×‘×Ÿ ×œ× ×”×’×•×¨× ×”×™×—×™×“ להומופוביה, ×”×–×›×¨× ×• כבר ×§×•×“× ×ת ×”×ž× ×™×¢×™× ×”×¤×•×œ×™×˜×™×™×, ×בל ×”×•× ×‘×”×—×œ×˜ בין העיקריי×), ×בל ××™ ×פשר להכחיש שההומופוביה ×”×™× ×ª×•×¤×¢×” כלל ישר×לית.
×œ× ×©×‘×Ÿ ××“× ×©×—×™ פה יותר מכמה ×™×ž×™× ×¦×¨×™×š ×ת ×–×” כדי ×œ×”×©×ª×›× ×¢, ×בל בכל ×ופן ר××” תוצ×ות סקר שהתפרסמו ×”×™×•× ×‘×”×רץ:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1105630.html
×. לגבי ההומופוביה ×צל ×”×“×ª×™×™× ×›×›×œ×™ במלחמה מול ×”'ליברלי×' – ×× ×™ מ×וד מסכי×. וכד××™ לזכור שלפי הדת היהודית, ×”×—×˜× ×”×™×—×™×“ שכרוך בהומוסקסו×ליות ×”×•× ×ž×©×›×‘ זכר – ×•×’× ×’×¨×•×¢ פחות ×ž× ×¡×™×¢×” בשבת.
ב. ברור שיש ×—×™×œ×•× ×™×-××©×›× ×–×™×-×•×ª×™×§×™× ×”×•×ž×•×¤×•×‘×™×, ×בל ×פשר להכליל ולומר שהקבוצה, כקבוצה, ×”×™× ×¤×—×•×ª הומופובית מקבוצות ×חרות בחברה הישר×לית – במידה משמעותית (כמו שמר××” ×’× ×”×¡×§×¨ שקישרת ×ליו).
×–×” כמובן ×œ× ×ומר ×©×œ× ×¦×¨×™×š להי×בק × ×’×“ התופעות ×”×לו של ההומופוביה – צריך, ובכל הכוח, ו×× ×”×•×‘×Ÿ מדברי ×חרת, ×× ×™ מתקן.
×’. לגבי הקשר בין הומופוביה ×œ×ž×™×œ×™×˜×¨×™×–× – ×× ×™ מ×וד מסכי×, ×בל ×”×ž×¡×§× ×” שלי ×”×™× ×”×¤×•×›×”. הירידה ברמת ההומופוביה של הקבוצה הליברלית הת×פשרה ×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ הירידה ברמת ×”×ž×™×œ×™×˜×¨×™×–× ×©×œ×”.
[…] המצב ×”×ž×ª×§×™×™× ×‘×™×©×¨×ל (בפוסט ×§×•×“× ×”×’×“×¨×ª×™ ×ת המצב ×”×–×” כחברה משובררת). לכן, כשה×חוס"×œ×™× ×œ×©×¢×‘×¨ ×¨×•×¦×™× ×œ×”×™×בק ×‘×—×¨×“×™× […]