הימור פוליטי: כך שרד אולמרט

נדב

אני לא נוהג להמר הימורים פוליטיים בפומבי, אבל הפעם אני אקח את הסיכון הזה. לפניכם פרוש תרחיש המתאר כיצד אולמרט נשאר ראש ממשלה או שר בכיר עוד שנה לפחות, ומגיע לבחירות בתור פוליטיקאי פעיל:

הנחת יסוד: אף אחת מהחקירות נגד אולמרט לא תבשיל לכדי כתב אישום. כתב אישום יהפוך את התרחיש ללא-רלוונטי. אבל מצד שני, מתי פעם אחרונה הגישו כאן כתב אישום נגד ראש ממשלה?

שלב ראשון: קביעת מועד לפריימריז

קדימה קובעת מועד לפריימריז  – × × ×™×—, בעוד שלושה חודשים. המועד המאוחר מוסבר בצורך של מפלגה חדשה בהתארגנות לקראת פריימריז, שמעולם לא נערכו. ציפי לבני מודיעה שהיא רוצה את הפריימריז מוקדם ככל האפשר, אבל כרגיל, אף אחד לא מתרגש ממה שהיא אומרת.אולמרט לא מציג את מועמדותו.  אהוד ברק מודיע שמבחינתו, קדימה עשו את הצעד הראשון להחלפת אולמרט – וזה מספק אותו בדרך להישארות בתפקיד שר הבטחון

שלב שני: אולמרט משתחל פנימה

ברגע האחרון לפני סגירת ההרשמה למועמדים, שמשום-מה נקבעה למועד מאוחר מאוד, אולמרט מציג את מועמדותו. בינתיים, כולנו שכחנו מי ×–×” טלנסקי, ואיך הוא קשור לבנק לאומי ולבית ברחוב כרמיה. אנחנו עסוקים בשאלות של שלום עם סוריה כן-או-לא, חוק ההסדרים 2009 הכיצד וכו'. יוסי ורטר תוהה למה פעם חשבנו שאולמרט לא יכול להתמודד. 'תנו למתפקדים להכריע – בדמוקרטיה כמו בדמוקרטיה'.

שלב רביעי: אולמרט מגייס מתפקדים

פתאום מתברר שלאולמרט יש תמיכה מאוד נאה בקרב מתפקדי קדימה, ושהוא עשה דילים לא רעים בכלל. שאול מופז פורש מהמרוץ, ומודיע שהוא תומך באולמרט:"(כאן אני לא בטוח – יתכן שזה ידחה לסיבוב השני)":. יוסי ורטר מזכיר לנו שבעצם, אהוד אולמרט הוא ראש ממשלה טוב ואין סיבה שמתפקדי קדימה לא יצביעו עבורו.

שלב חמישי: אולמרט זוכה בפריימריז

בסיבוב הראשון של הבחירות, אולמרט ולבני רצים ראש בראש. אף אחד משניהם לא מצליח לעבור את ה-40% הדרושים.

לגבי הסיבוב השני, אני אמנע מניבויים כדי לא להיראות וגנריסט. ×–×” גם לא ממש משנה – בכל מקרה, אהוד אולמרט ישאר ראש ממשלה או שיהיה מס' 2 בקדימה, ויקבל את משרד האוצר מרוני בר און, שיעבור לחוץ (או סבב תיקים מורכב יותר)

שלב שישי: הממשלה ממשיכה להתקיים

לקדימה יש מנהיג חדש, שצריך עכשיו בחירות כמו חור בראש. הוא מגייס קואליציה מן הגורן ומן היקב, וממשיך למשול במדינה. סביר להניח שהממשלה לא תחזיק עד מרץ 2010 – ממשלות בישראל לא נוהגות לעשות את ×–×” – אבל שתשרוד עד המחצית השנייה של 2009.

שלב שביעי: אולמרט צולח עוד מערכת בחירות

בבחירות, קדימה רצה – עם אולמרט בראשה או במקום בכיר בה. היא לא מקבלת את 46 המנדטים שצפו לה בימי שרון העליזים, וגם לא את ×”-29 שאולמרט הצליח לספק, אבל נשארת אחת משלוש המפלגות הגדולות.

מזוז סוגר את תיק טלנסקי מחמת הספק. הוא מכריז שאין לו מספיק ראיות להעמדה לדין, ו אף אחד ממילא לא זוכר מה זה בדיוק הסיפור הזה של טלנסקי, ואם זה קשור לאולמרט, לשרון או ללבני.

אולמרט הוא עדיין אחד הפוליטיקאים הבכירים בישראל, וישאר כזה עד שיחליט לפרוש או עד שגופו יבגוד בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971054 דפים נצפים, 60 היום
318866 ביקורים, 44 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏