זה באמת?

נדב

אני אף פעם לא מצליח להפנים באמת את התוצאות של סקרים כמו זה.

מה, באמת רוב היהודים יטרקו את הדלת כשיגלו שמי שבא אליהם הביתה הוא ערבי?

מה, באמת 55% מהיהודים לא מבינים את ההשלכות של ×¡×’רגציה בין יהודים לערבים במקומות בילוי?

מכיוון שראיתי לא סקר אחד ולא שניים שתוצאותיהם עוותו למוות כדי להוציא מהם כותרת, ומכיוון שלא מצאתי את התוצאות המקוריות של הסקר בשום מקום ברשת, ומכיוון שברור לי שלמוסד שהזמין את הסקר – המרכז למאבק בגזענות – יש אינטרס מוסדי ברור להעצים את כמות הגזענות הנמדדת, אני מרשה לעצמי להאמין שנפלה פה טעות, ותוצאות האמת הרבה פחות גרועות.

מצד שני, כנראה שאני אופטימי חסר תקנה.

4 תגובות »

נדב ב27/03/2007 22:11 תחת חברה בישראל

4 Responses to “×–×” באמת?”

  1. סקרי "מה תעשה אם", למיטב הבנתי, אינם אמינים במיוחד, שכן הם לא מסמלצים את תרחיש האמת. כמו ששאלת: "באמת רוב היהודים יטרקו את הדלת כשיגלו שמי שבא אליהם הביתה הוא ערבי?" הרבה יותר קשה לטרוק דלת לאדם בפרצוף כשוא מולך מאשר לומר שתעשה כן לסוקר או סוקרת. יש מרחק רב בין מחשבה, משאלת לב, ומעשה, וזה אפילו מזכיר לי רשומה שפרסמתי אך לפני כשבוע…

    • ×–×” דווקא גורם לי לפקפק עוד יותר בתוצאות הסקר. הייתי מאמין שהרבה יותר אנשים ירגישו רתיעה למראה אדם ערבי, ולא יהיו מוכנים להזמין אותו הביתה – מאשר שאנשים יצהירו שלא יזמינו אדם הביתה רק בגלל שהוא ערבי.

  2. ספלינטור הגיב:

    אבל זה הרי לא מה שמשנה, כי ערבים הרי לא מתחילים לדפוק על דלתות. מה שמשנה זה שאנשים לא חושבים שזה לא בסדר לחשוב ככה. המלחמה בגזענות מתחילה בזה שמשנים את הקונסנזוס, כך שאנשים ירגישו לא נעים להגיד שהם יטרקו דלת בפני ערבי. מה שהם יעשו באמת כשה יקרה לא רלוונטי בכלל לדיון.

  3. lior הגיב:

    הרי כולנו יודעים שבין להגיד למישהו איזה תשובה בטלפון לבין מה שנעשה ברגע האמת יש מרחק רב מאוד לא??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971730 דפים נצפים, 65 היום
319274 ביקורים, 52 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏