לדאוג שזה לא יקרה שוב. לנו.

נדב

אז ב"פתח תקווה" התגלתה חבורת נאו-נאצים, והארץ כמרקחה. אפילו אולמרט אומר שזה מעיד שנכשלנו כחברה. ההפתעה היחידה של יונית, לעומת זאת, היא מכך שמישהו בכלל מופתע. הרי דברים כאלה – גזענות, שנאת זרים ודומיהם – אנחנו רואים פה כל יום, אז למה להיות מופתעים כשכמה אידיוטים מאמצים את האידיאולוגיה המתאימה לפעולות כאלה?

מה שיונית מפספסת, לטעמי, זה את הסיבה האמיתית להפתעה. אף אחד לא מופתע בגלל שהחבר'ה הרביצו לכמה דוסים, בטח שלא בגלל מכות להומואים ולעובדים זרים. ההפתעה היא בדיוק בגלל שהם אימצו את האידיאולוגיה הנאצית.

אי ההבנה נובעת מהאופן השונה שבה מפרשים יונית ורוב העם בישראל את 'לקח השואה'. יונית מניחה שמי שלומד את לקח השואה צריך להבין שאפליה, תורת גזע וגזענות הם דברים נוראים שעלולים להוביל לרמות עילאיות של רשע. רוב העם בישראל, לעומתה, יודע שלקח השואה הוא 'כולם תמיד מנסים להרוג את היהודים, ולכן אנחנו צריכים להיות הכי חזקים'.

מכאן גם נובעת פרשנות שונה של האירוע. עבור יונית, נאו-נאציזם נובע באופן ישיר מגזענות – מכיוון שלקח השואה לא נלמד, אנחנו מרשים חינוך לגזענות ולשנאה. באווירה כזו  ברור שחלק מהקבוצות ימצאו את האידיאולוגיה האולטימטיבית לגזענים ולשונאים – האידיאולוגיה הנאצית.

עבור עמישראל, הקשר ×”×–×” לא קיים. למה שקורה בישראל אין שום קשר למה שקרה בויימאר. לא יכול להיות קשר ×›×–×”, מכיוון שמהותו של הנאציזם הוא השנאה ליהדות – והרי כאן לא שונאים יהודים. לכן צריך לחפש מאיפה הם יבאו את השנאה. התשובה קלה – הם כולם מהגרים מברה"מ לשעבר – אז כנראה שזו הסיבה. והפתרון – להחזיר אותם לרוסיה על ידי צמצום של חוק השבות. להביא לכאן רק יהודים אמיתיים – ואז יפתרו כל בעיותינו.

אני משאיר לכם לנחש איזה הגיון אני מאמץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

973128 דפים נצפים, 46 היום
320047 ביקורים, 34 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏