משפחה זה ויראלי

נדב

לפני כמה זמן הגעתי – אני אפילו לא זוכר איך – לאתר החמוד http://geni.com
הרעיון הבסיסי פשוט – האתר מאפשר, בדרך פשוטה וידידותית, לבנות ×¢×¥ משפחה. יש עוד כמה פיצ'רים חביבים, כמו מפה מגוגל ארת':"(google maps, אקצ'ואלי, פשוט ×–×” נראה נורא כשמנסים לתעתק את ×–×” לעברית)":, רשימת ימי הולדת ומאפיינים בסיסיים של רשת חברתית (עמוד אישי, יכולות שיחה).
עד כאן, nothing to write home about. עוד אתר חביב, שאפשר להשתעשע בו קצת ואז להמשיך הלאה. את היתרון האמיתי של האתר גיליתי אחרי שהכנסתי את המשפחה המיידית (עד לרמת בני הדודים), ואז הזנתי אימיילים ושלחתי להם הזמנות להצטרף לשירות.
היתרון הגדול של השירות הוא בזה שכל מי שמצטרף מקבל חשבון משל עצמו, ויכול לא רק להוסיף פרטים על עצמו, אלא להרחיב את ×”×¢×¥. פתאום גיליתי שהעץ שלי צומח לכיוונים שלא הכרתי – בני הדודים של בן דוד שלי והמשפחה של אשתו של חמי פתאום התחילו להופיע. כרגע מופיעים בעץ קרובים מאוד קרובים שלי:

XXXX is your aunt's brother-in-law's granddaughter.

וכמובן שכשהעץ אקטיבי, אז חוזרים – ×›×™ מעניין לראות מה התעדכן ומי נכנס. וכשחוזרים, שמים לב לפרט ×–×” או אחר שהושמט, או לענף ×–×” או אחר של המשפחה שנעלם, ומעדכנים. ואז האחרים חוזרים שוב. בקיצור, יישום ויראלי ודביק לפי הספר. עד כדי כך, שהוא גרם לי לעשות לא מעט מחקר גנאולוגי – תחום שבדרך כלל משעמם אותי עד מוות.
ולא פחות חשוב – האתר ×”×–×” שם את הפרטיות במקום הראשון. יש ארבע רמות של קבוצות (המשפחה שלי, ×”×¢×¥ שלי, החברים שלי וכולם) שכל אחת מהן אפשר להתאים אישית או להסיר ממנה אינדיבדואלים, ולגבי כל פרט שמנדבים לעץ – אפשר לקבוע איזו קבוצה תוכל לראות אותו ואיזו לא.

מומלץ בחום. ואם אתם נרשמים, צרפו אותי לחברים שלכם…

2 Responses to “משפחה ×–×” ויראלי”

  1. ×”×¢×¥ שלי כבר מכיל 152 אנשים תוך יומיים… הרבה?

    • נדב הגיב:

      האמת – הרבה.
      אבל ההתחלה היא קלה. אחרי שמוסיפים את כל המוכרים המיידים, מתחילים האתגרים של חיפושים ארכיוניים ושל שליחה לקרובים כדי שיוסיפו גם את קרוביהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971725 דפים נצפים, 62 היום
319270 ביקורים, 50 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏