סתם פוסט על הרוג, הורג, ופין קטן של תינוק שנחתך

נתאי

ידיעה קטנה באתר "מחלקה ראשונה" צדה את עיני, תחת הכותרת: המוהל שבנו נרצח במרכז הרב ימול את בן המחסל (של המחבל נ.פ.) . אין הרבה יותר אינפורמציה בכתבה. מדובר כמובן בקורבן הפיגוע הנורא בישיבה, שאירע במרץ 2008, ובבנו הרך של הורג המחבל. פרט נוסף חשוב הוא שהסנדק של התינוק הוא הרב עמאר, הרב הספרדי הראשי, מה שמקנה לטקס מעמד כמעט ממלכתי, כיאות להשתתפות של אישיות בדרג כזה (המקביל לשופט עליון, למשל).

תינוק חדש בא לעולם. הוא בא לעולם במרכזו של מעגל דמים, בטקס של חיתוך איבר המין שלו. אפשר לכתוב על זה הררי פרשנות,לטעמי זה טיפה מיותר. אפשר גם לשפוט את הבחירות של הורים שככה בוחרים לקבל את בנם לעולם הזה. אבל זה לא ייתן כלום.

זהו, סתם פוסט בלי מסקנות שמלאניות עגמומיות, בלי הערות ציניות או סרקאזם חד. סתם פוסט.

15 תגובות »

נתאי ב15/02/2009 20:59 תחת כללי

15 Responses to “סתם פוסט על הרוג, הורג, ופין קטן של תינוק שנחתך”

  1. אלעד-וו הגיב:

    עוד פעם אתה עם הפין, אני אומר לך. צריך לחוק חוק נגד יהודים כמוך ששונאים את עצמם. מה כואב לך כל כך הסמלים של העם שלנו? מה כבר ביקשנו? טוב שכל העם בחר ליברמן, עכשיו הוא יראה לכם מאיפה משתין הדג. "עם עורלה — אין אזרחות". כי ליהדות צריך להתחבר, ובמיוחד (במיוחד!) אם באת מרוסיה, שאז הקשר שלך לעם חלש וצריך לחזק אותו, לחזק את המסורת היהודית שבגללה העם שלנו עומד פה, בארץ אבותיו, אחרי אלפיים שנה של גלות. (תיזהר לא להכחיש, זה יהיה שלושת-אלפים!). ולמה להעניש את הבן שלך? ואת הבן של המחסל? הרי כשיחזור לעבר וינסה לחסל את שרה קונור (טרוריסטית, טפו!) יצחקו עליו כי יש לו עורלה. פיכסה, אנטישמים.

  2. יוסי הגיב:

    קראתי את הפוסט המקורי בנושא המילה וגמלה בי ההחלטה: לי יהיו רק בנות.

  3. טל ירון הגיב:

    קראתי גם את הפוסט המקושר של נדב.

    אני מציע פרספקטיבה אחרת. עם ישראל, נולד מתוך יסורים, בתווך שבין מעצמות ענק (מצרים בדרום, ואימפריות הפרת והחידקל בצפון). הוא שרד את כל הקושי וגם את הגלות, רק כדי לזקק מתוך עצמו תורת מוסר. התורה הזאת אינה בהכרח דתית. היא גם חילונית מאד. מרקס היה יהודי, בין אם רצה בזאת ובין אם לא. הקושי בעולם מלמד אותנו לחפש את האמת המוסרית, שלאורה ניתן לחיות. שלאורה ניתן לשרוד בכל הקשיים. ארץ ישראל ומדינת ישראל, מציבה לפנינו אתגרים מוסריים אדירים. רק אם נידע לפתור אותם, נידע לשגשג.

    וזאת בעיני (כך מתוך אינטואיציה) מהות הברית. אתה נולד לתוך הקושי (הברית), אך רק אם תלמד לפעול נכון, תשגשג (פריה ורביה מינית ושיגשוג חברתי). אם לא נתמודד, גם לא נצמח.

    הפוסט האחרון בבלוג של טל ירון..מי כתב את השורות הללו?

    • נתאי הגיב:

      זה לא נראה לך טיפ טיפה יותר מדי להעמיס על תינוק בן שמונה ימים שבקושי כבר למד לינוק?

      הפוסט האחרון בבלוג של נתאי..‫סתם פוסט על הרוג, הורג, ופין קטן של תינוק שנחתך‬

      • טל ירון הגיב:

        ממש באסה, אני שוב לא קיבלתי עידכוני דוא"ל על התגובות 🙁 יש לכם אחלה מערכת, אבל היא עושה בעיות.

        ניתאי,
        כמובן שהתכוונתי, לדרך שבה אני מתחבר לברית.

        אם הייתי צריך להצדיק לעצמי את ברית המילה, שאעשה לבני (אם וכאשר), הרי שהנימוקים יהיו אחרים. ההתחברות היא בעיקרה מסורתית. אני מאמין ביופי של השונות שקיימית בין אנשים ותרבויות. אני מאד אוהב את התרבות שאליה נולדתי. אינני רוצה לנתק את הקשר התרבותי ארוך השנים, ולכן אמול את בני. בנוסף, אני מודה שיש בי מעט מהמיסטיקה, ולכן אני מקבל גם את הציווי האלוקי.

        היום גם הרפואה באה לעזרתי, ומראה שהסרת העורלה, מורידה ב-40% את הסיכוי להידבקות במחלות מיניות. ומורידה משמעותית את הסיכוי של האישה (שעמה הנימול מקיים יחסי-מין), ללקות בסרטן הרחם.
        באפריקה עורכים רבבות ניתוחי מילה, כדי להאט את התפשטות מחלות המין.
        בנוסף, כאשר למדתי ביולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, היה חוקר שהסביר שבגיל שמונה ימים, כמעט אין עצבי חישה בעורלה. העצבים מתפתחים בגיל מאוחר יותר. הדבר דומה, על פי אותו חוקר לחיתוך בתנוך האוזן. נשים רבות עושות אותו, ואין אנו רואים בזה בעיה מוסרית.

        הפוסט האחרון בבלוג של טל ירון..Satyagraha

        • נתאי הגיב:

          לגבי המייל, אני אדבר עם ההנהלה 🙂
          אתה אומר דברים יפים, טל, אבל הבעיה שלי היא לא עם הסימבוליקה של טקס ברית המילה עצמו (יש לי בעיה עם הטקס הזה, מן הסתם, אבל זה לא נושא הפוסט). ההחלטה של ההורים לקשור בצורה כל כך הדוקה את הברית של בנם הרך לדבר הנורא שקרה בישיבה היא מה שמעמיסים על התינוק בתגובתי.

          • טל ירון הגיב:

            אני ממש מתבאס. איך שהוא, אני עדיין לא מקבל עידכונים. אני יודע שיש לך קשרים עם ההנהלה. ושההנהלה בוודאי עושה כמירב יכולתה. אני מציע לארגן תפילות משיב הדוא"ל 🙂

            לגבי, הברית זה הכל עניין של איך מסתכלים על העניין. גם אם אתה מבקש לבקר, את הארוע, חשוב שנלמד להסתכל על הארוע מנקודת מבטם של המעורבים.

            עבורך, כפי שאני מבין ממך, טקס ברית המילה הוא טקס חיתוך והסרת עורלה. ולכן הקונוטציה שלך לטקס היתה של דם מעורב בדם מעורב בדם.
            עבור האנשים שהשתתפו בטקסט, הטקס סימל את הכינסה לעם ישראל. עבור הרב שאיבד את בנו (ולכן הבן אבד לעם ישראל), סימל הטקס הכנסה של בן אחר, של אדם אמיץ, שסיים את ההרג. זאת גמילות חסד על חסד, בין אדם שאיבד את אחד הדברים היקרים שיש לאדם בחייו, לאדם אחר שהציל חיים של אחרים. הטקס עבורם מסמל חיים והמשכיות.

            ראה איך אותו טקס יוצר פרשנות שונה בשתי תרבויות שונות.
            ולכן, אני חוזר ומפציר. גם אם אתה מבקש לדבר, היכנס שוב לעינהם של המבוקרים, וראה איך הארוע נראה בעינהם.

            אני משתדל לעשות זאת גם כשאני מבקר תרבויות שונות בחברה הישראלית, בחברה המוסלמית, או בכל חברה אחרת. או בקיצור, אל תדון אדם, עד שלא תעמוד במקומו.

            הפוסט האחרון בבלוג של טל ירון..Satyagraha

    • אלעד-וו הגיב:

      היי, טל, זה מה שאני כתבתי!

    • ירדן הגיב:

      בתור ליברטאני, אתה לא חושב שצריך לתת לאדם החדש את האפשרות להחליט אם הוא רוצה את "הקושי בעולם" הזה.

      הפוסט האחרון בבלוג של ירדן..מפלגות גדולות זה לא משהו

      • טל ירון הגיב:

        הי ירדן,

        הליברטניות שלי באה רק לאחר עשרת הדיברות 🙂

        אני טוען כי צריך להתקיים איזה שהוא מסד בסיסי לפני הליברטניות. עשרת הדיברות היא העיקרית שבהן. אם תבחן את עשרת הדיברות, תראה שהן יוצרות בסיס לדיון.

        1. הדיבר הראשון והשני קשור לאמונה באלוהים, ולהסרת אמונה בפסלים. בתרגום לימינו, אני מבין את זה כהתבססות על האמת. עלינו לדבוק באמת, ולנסות להתעלם מכל מיני סמלים ויצוגים, שאינם חלק מהאמת.
        2. הדיבר השלישי עוסק בצורך לדבר אמת. (הוא אוסר להישבע סאל, ולשקר).
        3. יום השבת – נכון שאינני חושב שאסור לבקש מאף אדם לשמור שבת. בשבילי, היום הזה הוא יום חובה, כדי לגדול ולהיבנות (ברמה האישית וברמה הקהילתית).
        4. הדיבר החמישי בונה את הבסיס של כבוד הדדי.
        5. שאר הדיברים מדברים על גבולות המותר המוסרי. אסור לגנוב, לרצוח, לנאוף, לחמוד. כל אלו בעצם מהווים תכונות של לקיחה מהאחר. וכל חברה, גם הליברטנית ביותר צריכה להימנע מלקיחת דבריו של אחר (וזה גם מחבר אותי לזכות לרכוש).

        לבסוף, אני מוצא שביהדות יש מסורת עתיקה מאד של חיפוש אמת (מסורת שהלכה ונעלמה, גם בחברה הדתית). מבחינתי, שיכות לעם הזה, היא שיכות לתרבות של מחפשי אמת. הברית היא סממן חיצוני, למשהו הרבה יותר עמוק. כמו שאני אחנך את בנותי ובני (אם יהיו לי בנים), לעשרת הדיברות, כך אסכים שאצל בני יהיה סממן חיצוני אופיני לתרבות שאני כל כך מעריך.

        הפוסט האחרון בבלוג של טל ירון..Satyagraha

  4. נעמה הגיב:

    האמת היא שמרגע שעושים ברית זהו אקט החדור במשמעויות הרבה מעבר לחיתוך הברוטאלי של איבר בגופו של תינוק. להוציא מי שעושה זאת בבית-חולים באמצעות רופא (וגם אז לא פטור מבעיות), הרי מדובר בטקס בעל משמעות סמלית של כריתת ברית. ולא ניכנס כרגע למשמעות של העובדה שאנו בוחרים עד היום לקבל את פניו של תינוק חדש בעולם בחיתוך דווקא של איבר מינו מכל האיברים.
    ברגע שיש לו משמעות סמלית זה שמייחסים לזה עוד יותר חשיבות באמצעות הזמנת מכובדים לא באמת משנה. גם ככה אחרי הזוועה הזאת עוד אוכלים וחוגגים. גם בלי ממדים ממלכתיים ונוכחותו של הרב הראשי זה טקס ברברי ודוחה.

    כמובן שאף אחד לא שואל אותנו למין הילוד הרצוי. לעומת זאת אף אחד לא מכריח אותנו לעשות ברית מילה כשהילוד הוא זכר. אפילו בישראל זאת עדיין לא חובה בחוק.

    ולמה אני לא מצליחה להירשם? כי אני נגד ברית מילה?

    • נתאי הגיב:

      זה לחלוטין אוף טופיק, אבל זה מה שכיף בדיונים.

      ההבדל היחיד בין מוהל מיומן לרופא הוא – 1000 ש"ח (בערך) אם כבר החלטנו לערוך ברית , עדיף לעשות זאת אצל מוהל שעושה את זה 3 פעמים ביום כבר עשרים שנה בהצלחה, מאשר רופא שזה לו עיסוק צדדי.

      יש רופאים שהתעריף שלהם לברית מילה הוא 2000 ש"ח, שזו שערורייה להליך רפואי מסובך בערך כמו פירסינג.

      הפוסט האחרון בבלוג של נתאי..‫סתם פוסט על הרוג, הורג, ופין קטן של תינוק שנחתך‬

  5. נמרוד ברנע הגיב:

    איך אתה ממליץ לתייג את זה בדלישיס שלי?
    del.icio.us/sero0040

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

877474 דפים נצפים, 61 היום
308942 ביקורים, 27 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏