עולמות נפגשים

נדב

(תמונות יגיעו בקרוב, מייד כשהצלם הרשמי של הקיבוץ יעביר לי אותן)

שנה שעברה מוניתי, כמעט בניגוד לרצוני, כחבר בחוליית אחד במאי של הקיבוץ, קרי – החולייה שאחראית על ארועי אחד במאי בקיבוץ. הסיבה למינויי הייתה, כנראה, העובדה שהחבר היחיד בחוליה שהיה מתחת לגיל 80 עזב והיה צורך במישהו שייצג את הדור הצעיר.

בשנה שעברה נכשלתי בגדול (אם ×›×™ להגנתי יאמר שגוייסתי לעניין באיחור) – ניסיתי את מזלי עם כמה מרצים שהיו אמורים לתת את ההרצאה המסורתית של אחד במאי, ואף אחד לא הסכים להגיע – ולכן אירוע אחד במאי לא התקיים.

השנה, לעומת זאת, נזכרתי בעניין (והזכירו לי) אי אז בראשית מרץ. השם הראשון שעלה לי בראש ×”×™×” יואב לוי – חבר מוערך לבלוגוספירה ושותף בקבוצת עבודה שחורה, והכי חשוב לצורך העניין – יו"ר ועד העובדים בבית חולים קפלן והאבא של אחד הדברים החשובים שקורים בשוק העבודה הישראלי היום לטעמי – ההתארגנות הראשונה של עובדי קבלן.

לשמחתי יואב × ×¢× ×” להזמנה שלי, ובסוף השבוע האחרון1 ×”×’×™×¢, ביחד עם חבר, להרצות לחברי הקיבוץ על העבודה הברוכה שהוא עושה. ×”×™×” ערב מאוד מוצלח – ×›-40 חברי קיבוץ (10% מכלל החברים) הגיעו כדי לשמוע את יואב, התעניינו ושאלו שאלות במשך למעלה משעה. ×”×™×” מרתק. חוץ מזה גם אירחנו את יואב ודידו במהלך כל סוף השבוע (ונראה לי שהם נהנו, אבל × ×—×›×” לפוסט של יואב :-)).

מבחינתי, נוצר שם 'מפגש עולמות' בשתי רמות שונות ומרתקות – ברמה אחת, ערבוב בין עולם הבלוגים הוירטואלי (כן, היחסים החברתיים כאן אמיתיים. ובכל זאת – את רוב האנשים מעולם לא ראיתי) ובין העולם הכל-כך ממשי של הקיבוץ, שני מישורים שאין ביניהם הרבה קשר (למעט אסי וניתאי). מרתק לראות איך כל אחד מהעולמות ×”×–×” נתפס אצל השני.

הרמה השנייה של העולמות הנפרדים היא העולמות הנפרדים של הסוציאליזם הישן והסוציאליזם החדש. הנוכחים בשיחה היו רובם אנשים מבוגרים, שעברו את גיל 60. הייתה להם תמונה מאוד ברורה של המצב בחברה הישראלית, תמונה שלא התעדכנה מאז שהגיעו לקיבוץ, לפני 40 שנה. לדוגמא – ההסתדרות, בעולם ×”×–×”, היא בצד של הטובים. לכן הם כל כך הופתעו כששמעו מיואב שההסתדרות בכלל לא ששה לעזור להם להתאגד, ולקח זמן לגייס את תמיכתה – שגם עכשיו איננה מלאה. מצד שני, יפה לראות שאצל שתי האוכלוסיות הכל-כך שונות האלה המושגים של 'טוב' ו'רע' נמצאים באותם מקומות…

בקיצור – ×”×™×” מפגש מעניין ומחכים, לשני הצדדים. אני כבר מתחיל לחשוב את מי להביא בשנה הבאה…

 

  1. בקיבוץ, משום מה, נהוג לחגוג את המועדים שאין בהם שבתון בסוף השבוע העוקב. ×–×” נורא נחמד לחגוג את הסילבסטר ביום שישי, ולא  להגיע גמור לעבודה למחרת, אבל קצת תמוה בהקשר של אחד במאי.

4 תגובות »

נדב ב6/05/2007 22:55 תחת חברה בישראל

4 Responses to “עולמות נפגשים”

  1. ירדן הגיב:

    לפחות ציינים שם את אחד במאי בניגוד לכמעט כל מקום אחר בארץ.

  2. ירדן הגיב:

    *מציינים

  3. נתאי הגיב:

    אל תשאל מה קרה לדגלים האדומים שהיינו צריכים לתלות, או יותר נכון, שנדב ניסה להכריח אותי לתלות עם שניים מהחברים היותר מבוגרים של החוליה.
    אבל למעט התקלה הזו הכל היה בסדר: היה ג'לי אדום ומפות אדומות בחדר האוכל, וכמובן, ההרצאה רבת המשתתפים ביותר מאז האחד במאי 1981.

  4. מענין. בהחלט משהו רענן ואקטואלי לאחד במאי.
    ואם אתה רוצה לפגוש אנשים מהעולם הוירטאולי, אתה כמובן מוזמן למפגש הבלוגרים במוצאי שבועות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

973162 דפים נצפים, 34 היום
320071 ביקורים, 24 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏