החמאס, החיזבאללה ורון בן-ישי

נדב

הפלסטינים מאיימים לעלות על גדרות ×¢×–×”, בצעדה המונית ו'ספונטנית'. רון בן ישי סבור שמדובר בחיקוי של החיזבאללה, ומזכיר לנו שכך החלה קריסת צד"ל בדרום לבנון – בצעדה המונית לכיוון אחד ממוצביו. הוא מתאר את ×–×” כצעד איום ונורא, ממש שימוש 'בבני אדם כאמצעי לחימה', ככותרת מאמרו.

במסגרת השירות לציבור ולחינוך עיתונאים בורים, אני מבקש לגלות לרון בן ישי את מקורו של הרעיון הנפשע הזה. הטרוריסט שחשב על זה פעם ראשונה לא היה נסראללה, זה קרה כמה שנים לפני זה. קראו לו גנדי. לא, אני לא מדבר על הגזען, אני מדבר על טרוריסט אחר. אתה בטח לא מכיר אותו, כי הוא חי בארץ מאוד רחוקה ולפני המון שנים, אז אני אתקצר לך את תולדותיו.

בארץ הרחוקה שבה גר הטרוריסט המתועב, שלטו הבריטים. אבל ×–×” לא ×”×™×” כמו בישראל, שלוחמינו הצודקים נלחמו בשלטון המנדט. ×–×” יותר דומה למצב היום – הבריטים השליטו כיבוש נאור על הודו, וההודים הטיפשים לא הצליחו להבין עד כמה הבריטים עוזרים להם והופכים אותם לנאורים.

יום אחד הבריטים החליטו שאסור להודים להפיק יותר מלח. שיבינו, שאנשים נאורים לא מתחרים באנשים נאורים אחרים וגורמים להם להרוויח פחות. זה גרם להרבה מאוד הודים להיות רעבים, אבל אנחנו הרי יודעים שלהיות רעבים זה בסדר כל עוד זה כדי להיות נאורים אחר כך (כן רון, בדיוק כמו שאנחנו עושים בעזה! כל הכבוד על תשומת הלב).

כתוצאה מכך, קם אותו טרוריסט, ובמקום ללכת להתפוצץ ברחובות כמו טרוריסט מתורבת, החליט להשתמש בבני אדם כאמצעי לחימה. הוא לקח הרבה מאוד הודים, והתחיל ללכת לכיוון מפעלי המלח שהושבתו. אתה יודע מה? הצעדה שלו אפילו לא הייתה ספונטנית! כצפוי, לאקט ברברי כל כך היו תוצאות מזעזעות. הבריטים נאלצו לעזוב את הודו, ועד היום ההודים נשארו לא נאורים. אצלנו המצב ×™×”×™×” יותר חמור – מטור הדעה שלך אני מבין שעלול לקרות אסון, וחיילנו הטהורים יאלצו לירות אש ×—×™×” על אזרחים לא חמושים. ואם ימותו הרבה מאוד פלסטינים, ×–×” עוד עלול לפגוע בהסברה שלנו!

ובנימה קצת יותר רצינית: אני מקווה שהחמאס יצליח לייצר היום תהלוכה רצינית לכיוון הגדר. זאת משתי סיבות: קודם כל, צריך לזכור מה מטרת הצעדה. היא לא נועדה להשמיד את ישראל, אלא לדרוש את הסרת המצור על ×¢×–×”. שנית, בניגוד לשיטות המקובלות של חמאס, צורת המאבק הזו לא מהווה פשע לחימה, והפגיעה שלה באזרחים משני הצדדים היא מינימלית :"(רק להזכיר – אם צה"ל יורה על אזרחים, זו בחירה של צה"ל ואחריות שלו, לא של החמאס)":. לא עדיף?

5 תגובות »

נדב ב25/02/2008 9:37 תחת חברה בישראל

5 Responses to “החמאס, החיזבאללה ורון בן-ישי”

  1. אורן הגיב:

    טוב, רון בן ישי הוא בעיקרות שופר התעמולה של הצבא ודי קל לרדת עליו, אבל תן לו את הקרדיט שהוא שמע על אחד – גנדי והמחאה הלא אלימה שלו ותן לו גם את הקרדיט שהוא יודע להבדיל בין השיח של גנדי לשיח האיסלאמי. זו לא צעדה של אדוארד סעידים שיצעדו בשקט עד לגדר, וביד אקדמית רופסת ישליכו אבו סמלית וילכו הביתה. לפני שבועיים החמס צעד ופרץ את הגבול בין ×¢×–×” למצריים ישראל באמת לא יכולה להרשות לעצמה שתסריט ×›×–×” יחזור ותפרץ הגדר בין ×¢×–×” לישראל. השיח החמאסי, אתה יודע, לא מדבר על להביא קצת קמח אלא על מליון שהידים במרכזי הערים בישראל…

    • נדב הגיב:

      יש שתי אפשרויות: או שרון בן ישי לא שמע על גנדי, ואז הוא בור שלא ראוי לתפקיד עיתונאי. או שהוא כן שמע על גנדי, והוא מסתיר את ההקשר הזה מקוראיו כדי שלא לפגום בתיזה שלו. אני מסכים שהאפשרות השנייה יותר סבירה. אני חושב גם שהיא חמורה יותר.

      ואם ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את התסריט של פריצת הגבול, היא יכולה – בקלות – להסיר את הגורם שבגללו הפלסטינים מוכנים לצעוד לעבר הגדר בשירות החמאס, למרות שהם יודעים שיש סבירות מסויימת שצה"ל ירה בהם. לא במקרה המחאה על המצור, ולא על מדינת שריעה מהירדן אל הים. ברגע שיוסר המצור, ירד איום הצעדה.

  2. נמרוד ברנע הגיב:

    כמובן שעדיפה מחאה לא אלימה על פני מחאה אלימה, רק חבל שהחמאס נזכר כ"כ מאוחר (ועוד יותר חבל שהפתח לא הקדים אותו).

    יוסר המצור על עזה לאלתר!
    גם בעזה ושדרות ילדים רוצים לחיות!

    • ומה שבאמת "חבל" ×–×” שהארגון הקטלני והאלים ביותר בסביבה (צה"ל) לא משתמש בשיטות לא אלימות.

  3. החמאס אפילו לא העלה על דעתו לצעוד לכיוון הגדרות. הם אינם מעוניינים בכלל בקשר כלכלי עם ישראל, אלא חותרים להתנתקות מוחלטת.

    כל הסיפור היה ספין של אהוד ברק שרצה להראות כמה הוא יודע לנהל יפה את העניינים בזמן שאולמרט ביפן.

    רון בן ישי הפך לאחרונה לכתב חצר של אהוד ברק וכך צריך להתייחס לכתבותיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971720 דפים נצפים, 57 היום
319267 ביקורים, 47 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏