למה באמת לא לתת הפעם צ'אנס לליברמן?

נתאי

*הפוסט נכתב במקור לאכסניה אחרת, החלטתי לפרסם אותו גם פה*

"למה לא לתת הפעם צ'אנס לליברמן"? – כך שאל אותי מישהו ששוקל להצביע עבורו. אז לנוחותכם, אלו השוקלים הצבעה כזו ריכזתי מעט נתונים על האיש ופועלו. רוב הנתונים בכתבה נמצאים בוויקיפדיה ובאתר ישראל ביתנו. שמה של מפלגתו, למשל, 'ישראל ביתנו' דומה לשמה של מפלגתו של פוטין ברוסיה 'רוסיה אחת'. הדמיון לא מסתיים כאן, ×›×™ כמו פוטין, גם ליברמן הצליח לצבור הון אישי רב בצד פעילותו הציבורית. חברה שבבעלות בתו הצעירה מיכל (בת 24) מגלגלת מיליונים המועברים לה מגורמים עלומים בחו"ל.ליברמן ובתו מושכים מן החברה משכורות עתק. הנושא ×”×–×” נמצא בחקירת משטרה, שמתמשכת שנים רבות, בעיקר בגלל שליברמן מעסיק צוות של עורכי דין יקרים שעושים מה שביכולתם כדי לעכב את ההליכים. באחרונה נתפסו מסמכים רבים השופכים אור על פעילות החברה, ונעצרו בתו, פרקליטו ויועצו הפוליטי. לליברמן כבר יש הרשעה פלילית קודמת על תקיפת קטין בשנת 1999.

ההצבעה לליברמן נחשבת ל'טרנד' אצל הצעירים, בדומה להצבעה לגימלאים בבחירות שעברו. כל קול שניתן לגימלאים בבחירות אלו בוזבז לצערי, למרות הכוונות הטובות של מצביעי המפלגה. זה קרה כי נבחרו חברי כנסת אלמונים, בלי הכרה של המערכת ורקורד ביצועי, ומהר מאד המפלגה התפוררה והסתכסכה. זאת גם הזדמנות לתקן טעות נפוצה: כאשר מצביעים 'לליברמן' לא מצביעים לאיווט ליברמן עצמו, כיוון שהוא כבר יכנס לכנסת. מצביעים למועמדים במקומות 16-17-18 ברשימתו (על פי הסקרים) , שם מצויים אלמונים ('הגמדים של ליברמן') שאין להם רקורד מעשי ממשי, ומדיניות המפלגה היא לא לחשוף אותם בתקשורת, מחשש שתתגלה עוד 'אסתרינה טרטמן' שהביכה מאד את המפלגה כשפתחה את פיה. חשש נוסף של ליברמן הוא שמועמדיו יתגלו כבעלי דעות עצמאיות, ולכן הוא לא חוזר על הטעות שעשה כאשר מינה את סגן ראש השב"כ לשעבר (ישראל חסון)
לחברות במפלגתו, חסון גילה השקפות עצמאיות משלו, ועף מהמפלגה. לשם השוואה, הצבעה למפלגות אחרות (ליכוד, עבודה, שינוי) מכניסה לכנסת במקומות האלו אנשים עם רקורד ביצועי נרחב – משפטנים מובילים, גנרלים, פרופסורים וכדומה.

ליברמן חרט על דיגלו את המלחמה בחברי הכנסת הערבים ששוללים לטענתו את קיומה של מדינת ישראל. הצצתי באתר המפלגה שלו, וראיתי שהוא מגדיר את קבלת השכר והפנסיה שלהם מהכנסת "בושה וחרפה". למעשה, ההשתלחויות שלו בתקשורת, והתגרות המילוליות עם חברי הכנסת הערבים עוזרים לו לצבור מנדטים, אבל גם להם. רשימה ערבית – לאומנית כמו בל"ד – מפלגתו של עזמי בשארה שעל פי פרסומים זרים נחשד בריגול וברח מישראל, לא עברו את אחוז החסימה בתחילת מערכת הבחירות. כעת, בגלל הבולטות שנתן להם ליברמן, מקומם בכנסת מובטח. זהו רק סימפטום של פעילותו של ליברמן, שתורמת למגמות מסוכנות של ליבוי השנאה והקצנה ברחוב היהודי והערבי.

אני אגב לא בטוח שליברמן מסוכן – לערבים, לדמוקרטיה, וכל החששות שיש לאנשים ממנו. הוא כבר לא 'פנים חדשות', אלא כבר היום ראש מפלגה גדולה – לישראל ביתנו 11 מנדטים בכנסת היוצאת. הוא קיבל משרד מכובד: "המשרד לאיומים אסטרטגים" – ולא הגיע להישגים כבירים בנושא זה, או בכל נושא אחר בכנסת היוצאת, למעט דיבורים בסגנון בריוני. כך שהוא כנראה לא איש ביצוע דגול. גם חברי הכנסת של התנועה לא בלטו בפעילותם בכנסת, בשום תחום.
ליברמן טוען כי הוא לא גזען. העובדה שהוא היה חבר בתנועת כך, מעמידה את טענותיו אלו בספק.

בקיצור, אל תלכו אחרי הטרנד המפוקפק. תשאלו את עצמכם האם הייתם מוכנים לקנות מכונית משומשת מאדם כזה, בעל הרשעה פלילית, בחקירת משטרה, עם עבר בריוני – גזעני. אם לא, הייתם רוצים שישב בממשלה?
הצבעה בבחירות היא עבודה קשה, ואחריות גדולה. צריך לקרוא מצעים, לבדוק את רקורד העשייה של חברי הכנסת והמפלגות בכנסת הקודמת. אל תחפפו ותצביעו בגלל איזה טרנד. חבל לזרוק קולות טובים לזבל.

3 תגובות »

נתאי ב4/02/2009 23:26 תחת כללי

3 Responses to “למה באמת לא לתת הפעם צ'אנס לליברמן?”

  1. צאובר הגיב:

    ברשימת המפלגות, כשכתבת "שינוי" התכוונת לקדימה, לא?

  2. אבי הגיב:

    כל הפוסט שלךפה נותן לגיטימציה למה לא להתייחס לדבריך ברצינות אלא כהכפשה בלבד.
    1. היכן הדממיון בין השם רוסיה אחת, לביו ישראל ביתינו?? פרט לזה שיש ארבע אותיות בלבד, משותפות. " י'" "ו' " "ר " ו- " א"
    2. ליברמן הוא לא הפוליטיקאי הראשון, וכנראה גם לא יהיה האחרון, שצבר הון. ברק צבר לא פחות, לדוגמה.
    3. טענת ש"ליברמן חרט על דיגלו את המלחמה בחברי הכנסת הערבים ששוללים לטענתו את קיומה של מדינת ישראל". סוף, סוף יש מישהו עם ביצים שאומר לערבים את האמת בפרצוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

971765 דפים נצפים, 65 היום
319300 ביקורים, 48 היום
FireStats icon ‏מריץ FireStats‏